top of page

חג החירות

חג החירות הוא שם די אירוני לחג הפסח.

לרוב הוא משאיר אותנו עם חור ענק בכיס,

עייפים מנקיונות וקניות ומותשים מארוחות משפחתיות...

המקור שלו מתחיל

ביציאה שלנו מעבדות לחירות

וכמו כל משימה, שבורא עולם נותן לנו – גם הפעם,

המשימה האמיתית היא, להשיג את החופש הרוחני.

מי זו אותה רוח בתוכנו, שצריכה לצאת לחופשי?

הרוח היא מה שאני.

לא מי שאני, לא מי שאני חושבת שאני, לא מי שאני רוצה להיות.

אם אני יכולה להגיד: "אני אוהבת את עצמי".

או: "נמאס לי מעצמי",

זה אומר שיש שתיים: אחת, שהיא מה שאני – הרוח.

השנייה,

שהיא הגוף הפיסי והמנטלי שבו הרוח שלי חיה בעולם.

גם מבחינה מדעית כבר הוכח,

שסביב מולקולות הדי.אנ.איי, שבתוך כל תא בגופנו,

קיים שדה אנרגטי,

שאפשר לראות את הפעילות וההשפעה שלו עלינו,

אבל אי אפשר עדיין להבין מהו החומר הזה.

זוהי הרוח במלוא הדרה.

כל שעלינו לעשות הוא,

להסכים להכיר את הצד הנסתר הזה בתוכנו ולתקשר איתו.

למה לתקשר עם הרוח?

כי מה שאנחנו,

זה הדבר היחיד שבאמת יש לנו שליטה עליו

ודרכו אנחנו יכולים להפוך את חיינו מגיהנום לגן עדן.

החלטה רוחנית שאנחנו מחליטים,

יכולה לשנות ולהשפיע על כל דבר שקורה בחיינו.

אם אני מרגישה, למשל,

שהנקיונות של פסח מכבידים עלי ומעייפים אותי –

אני יכולה להחליט לשמוח על כך שיש לי בית,

משפחה ומקום טוב לחיות בו

וזוהי זכות גדולה עלי אדמות

(תארי לך כמה עניים שחיים בצריפים יש בעולם,

שהיו מתחלפים איתך בלי להסס...).

עוד דוגמה יותר מאתגרת: הארוחה המשפחתית.

אף אחד לא יכול לפגוע בי, או לעצבן אותי, אם לא אתן לזה לקרות.

לפני הארוחה,

אני מחליטה בליבי, להודות על כך שיש לי משפחה,

שיש לי שפע של אוכל בשולחן (במימדים מפחידים ולא אנושיים...)

ואת הארוחה הזאת אני עוברת בחיוך,

גם אם הדודה עושה לי פרצופים על זה שאיחרתי,

או שהמתנה שקיבלתי היא פחות ממה שנתתי...

כל ההתחשבנות והטינה, הם אלו שמעייפים אותנו באמת.

החופש הרוחני הוא, להחליט לחיות את החיים בחיוך ואהבה.

משל אחרון להמחשה:

שני חדרים חשוכים, ביניהם מפרידה דלת.

בחדר אחד נדליק את האור ונפתח את הדלת –

האור מתפשט ומאיר את שני החדרים.

חושך לא יכול להחשיך אור.

רק אור יכול להאיר את החושך.

החושך תמיד קיים, כאנרגיה שבתוכה האור מאיר.

רק אנחנו מחליטים אם לכבות את האור בחיינו או להדליק אותו.

את החג הזה את יכולה להאיר בחופש פנימי,

ביציאה מהעבדות החשוכה של עייפות, כעס וטינה

אל החופש שבלהיות שמחה ומלאת הודיה,

ככה,

כי זה מה שהחלטת...

האור שתאירי בליבך יאיר גם את הקרובים לך

והרבה שינויים לטובה יקרו לך בחג ובחיים בכלל...(:

בברכת בריאה טובה הודיה

פוסטים אחרונים
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

להיות יפה וטבעית, בריאה ושמחה

עם קורס וידאו חינמי

להכנת קוסמטיקה

טבעונית ביתית

הרשמי כאן

ותקבלי את השיעורים

ישירות למייל

bottom of page